Posted in strikking

Samiskinspirert lue og UFOer

Bobleshortsen ble aldri noen suksess, jeg endte med å rekke opp arbeidet og brukte garnet til å strikke en samiskinspirert lue istedenfor. “Boblene” på bobleshortsen syntes ikke så godt som jeg ville og resultatet ble ikke helt som jeg forestilte meg det i hodet 🙂

Den samiskinspirerte lua ble jeg derimot ganske så fornøyd med. Svigerbror har ønsket seg den, så nå skal jeg feste tråder og overlevere den. Strikket oppbrettskanten i litt restegarn jeg hadde av Drops merino extra fine, siden det er så mykt og godt å ha mot huden, og resten ble strikket i Dale Falk. Gikk med et par nøster dale og nesten et nøste merino.

I januar la jeg bort en Mariusgenser i størrelse 5/6 år som jeg startet på etter å ha fått en bestilling. Kunden ville ha gul, hvit og brun, og i garnfargen jeg hadde kjøpt inn ble det ikke god nok kontrast til det hvite. Jeg gikk derfor til innkjøp av nytt garn og la bort den halvferdige (ikke akkurat et overskuddsprosjekt denne bestillingen 😀 ). Nå strikket jeg ferdig armene, så må jeg få lånt søster sin symaskin for å få montert genseren.

Det er ikke tomt for gult garn i garnlageret, så nå er det et gult skjørt på pinnene…

Author:

Jeg jobber og har eneansvar for verdens herligste gutt. Derfor blir nesten alle kvelder tilbragt hjemme, som regel med strikketøy mellom hendene 😊