Posted in Barn, strikking

Vest på impuls

En rallargenser ligger og venter på montering, mer spennende å starte på en puttykjole 😊 

Men i går ettermiddag fikk jeg det for meg at lillemann burde få seg en vest til 17. Mai i tilfelle det er kaldt. Putty ble lagt til side og bøker hentet frem. Etter å ha bladd i noen strikkebøker falt valget på en Elias-vest fra Klompelompe. Med så dårlig tid burde jeg vel satset på noe i rettstrikk, men fikk strikket 17 cm i går kveld og fikk troen på at jeg kommer i mål.


Satser på å gjøre ferdig det meste i kveld og ta siste innspurt i morgen kveld, så kan den brukes på barnehagens 17.mai feiring tirsdag og på den store dagen hvis det er kaldt 😊

Siden han har atopisk eksem og alt av ull klør fant jeg frem noe bomullsgarn jeg kjøpte på Nille. Kunne ikke gå forbi garn til 5kr nøstet 😉

Så da er det bare å strikke videre på forstykket og krysse fingre for å komme i mål og for at mottaker går med på å ta den på seg.

Author:

Jeg jobber og har eneansvar for verdens herligste gutt. Derfor blir nesten alle kvelder tilbragt hjemme, som regel med strikketøy mellom hendene 😊

Leave a Reply

